آموزش تشریفات رسمی
تیتر روزنامه های مهم دنیا
چالش خبر
قیمت لحظه ای طلا و دلار
بورس اوراق بهادار
تحلیل بنیادی صنایع مس شهید باهنر#فباهنر :: سهام بلاگ

سهام بلاگ

اطلاعات مفید بورسی

سهام بلاگ

اطلاعات مفید بورسی

سهام بلاگ

اطلاعات اقتصادی-بورسی-قوانین و مقررات مبادلات سهام-اخبار مهم از بزرگان علم اقتصاد دنیا و کار آفرینان برتر

طبقه بندی موضوعی

تحلیل بنیادی صنایع مس شهید باهنر#فباهنر

   این شرکت که در نیمه دوم سال 1370 بطور کامل راه اندازی گردید، در نزدیکی بزرگترین و غنی ترین معادن مس خاورمیانه، بزرگترین مجتمع صنعتی ارتباط دهنده معادن مس و روی با صنایع ت ولیـدی کشور بشمار رفته و شامل 4 کارخانه ذوب و ریخته گری، اکستروژن و کشش، نورد و سکه زنی می باشد و گسترده ترین محصولات نیمه تمام مسی و آلیاژهای مس را بصوت ورق، تسمه و فویل، لوله و مقاطع تولید می کند.محصولات شرکت مطابق با استانداردهای جهانی تولید و علاوه بر تامین نیاز بازار داخلی به کشورهای مختلف جهان از جمله آلمان، فرانسه، انگلستان، اسپانیا، چین، تایوان، ویتنام، تایلند و کویت صادرمی گردد.


#فباهنر

شرکت صنایع مس شهید باهنر، 5706 میلیارد ریال فروش برای سال 96 پیشبینی کرده که در 3 ماه نخست 1008میلیارد ریال معادل 17.7درصد را پوشش داده است.

ذکر این نکته نیز با اهمیت است که 673میلیارد ریال از کل فروش سه ماهه در خرداد ماه صورت گرفته و در واقع می توان انتظار داشت بخش مهمی از درآمد ها آغاز شود.

انتظار شرکت این است که از مجموع 5706میلیارد ریال فروش به سود ناخالص 689میلیارد ریالی برسد. همکنون نرخ محصول تسمه و ورق مسی نسبت به بودجه در خرداد ماه کاهش یافته و لوله برنجی نیز نسبت به بودجه با نرخ کمتری فروخته شده اما سایر محصولات انحراف مثبت مناسبی نسبت به بودجه دارند.

گزارش 3 ماهه می تواند نشان دهد که در سال جاری فباهنر به کدام سو خواهد رفت. تحقق سودآوری بالا منوط به ایجاد یک حاشیه سود بالاتر از بودجه است. با توجه به اینکه 74درصد محصولات شرکت با نرخی بالاتر از بودجه به فروش رسیده، شانس اینکه حاشیه سود بالاتر از بودجه باشد وجود دارد. لذا این می تواند اتفاق خوبی باشد با این حال تا گزارش 3 ماهه نیاید، نمی توان رای قطعی داد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی