آموزش تشریفات رسمی
تیتر روزنامه های مهم دنیا
چالش خبر
قیمت لحظه ای طلا و دلار
بورس اوراق بهادار
آینده صنعت بیمه در دست کیست؟ :: سهام بلاگ

سهام بلاگ

اطلاعات مفید بورسی

سهام بلاگ

اطلاعات مفید بورسی

سهام بلاگ

اطلاعات اقتصادی-بورسی-قوانین و مقررات مبادلات سهام-اخبار مهم از بزرگان علم اقتصاد دنیا و کار آفرینان برتر

طبقه بندی موضوعی

آینده صنعت بیمه در دست کیست؟

 

عضو هیات‌مدیره و سرپرست معاونت اداری و مالی شرکت سهامی بیمه ایران با اشاره به فعال بودن 30 شرکت بیمه‌ای در بازار کشور گفت:‌ تعدد شرکت‌های بیمه‌ای بازرگانی باعث شده این شرکت‌ها برای کسب بازار با یکدیگر رقابت نزدیکی داشته باشند.

   به گزارش روابط عمومی بیمه ایران؛ حمید تاجیک در جریان برگزاری همایش منطقه‌ای بیمه «مان» به‌منظور آشنایی بیشتر شبکه فروش استان‌های اصفهان، مرکزی و چهارمحال و بختیاری با این طرح بیمه‌ای، اظهار کرد: شرکت‌های فعال در بازار بیمه‌ای کشور در حال حاضر هر کدام به‌دنبال سهم‌خواهی بیشتر از این بازار هستند و بسترهای رشد و افزایش سهم خود را نیز فراهم کرده‌اند از این رو رقابت نزدیکی برای این منظور در بازار دارند.

    گروه بنگاه‌ها: وی با اشاره به نقش رهبری بیمه‌ ایران در صنعت بیمه کشور افزود:‌ بیمه‌ ایران باید برای بازار تصمیم‌گیری و فضای موجود را مدیریت کند تا سایر شرکت‌های بیمه‌ای نیز با الگو قرار دادن این شرکت در مسیر شکوفایی صنعت بیمه حرکت کنند. تاجیک در ادامه به مفاهیم «اقیانوس قرمز» و «اقیانوس آبی» نیز اشاره و با منسوخ خواندن شیوه‌های موردنظر در مفهوم اقیانوس قرمز که مترادف با رقابت همه جانبه در نرخ و شرایط با هدف جذب بازارحتی به قیمت نابودی خود یا شرکت رقیب است، گفت:‌ پیروی از این سبک تبعات منفی داشته و همه باید از رقابتی که تبعات منفی آن در آینده به تمامی شرکت‌های فعال در بازار آسیب خواهد رساند پرهیز کنند. وی اضافه کرد:‌ سیاست جدید شرکت بیمه ایران حرکت در مسیر مفهوم واژه «اقیانوس آبی» است که مترادف با خلق محصولات جدید و ایجاد بازار برای فروش محصولات جدید است و ما به هیچ وجه قصد نداریم رقبا را ازصحنه خارج کنیم. سرپرست معاونت اداری و مالی شرکت سهامی بیمه ایران توسعه محصولات بیمه‌های زندگی در کشور و همزمان ایجاد بازارهای جدید و ایجاد هیجان در جامعه برای فروش این نوع بیمه‌نامه را از اولویت‌های بیمه‌ای این شرکت عنوان کرد و افزود: درهمین راستا بیمه عمر «مان» را طراحی و به بازار عرضه کردیم و انتظار داریم با بازاریابی مناسب این محصول به‌زودی جای خود را در میان خانواده‌های ایرانی باز کند.

   تاجیک با انتقاد از سهم بیمه‌های زندگی در ایران به سهم این بیمه‌نامه در کشورهای کره جنوبی و ژاپن اشاره کرد و افزود: سهم بیمه‌های زندگی در این کشورها نزدیک به 70 درصد از کل پرتفوی بیمه‌ای این کشورها است این در حالی است که سهم بیمه‌های زندگی در ایران فقط هشت درصد است. وی اضافه کرد: ‌بازار بالقوه این بیمه‌نامه در کشور 10 تا 12 میلیون نفر است و این وظیفه شبکه فروش و بازاریابان حرفه‌ای است که بیمه‌گذاران را برای خرید بیمه‌نامه‌های عمر انفرادی که منافع زیادی برای آنان خواهد داشت، متقاعد کنند. به گفته وی، شرکت‌های بیمه‌ای در ایران باید مسیرحرکت خود را از بیمه‌نامه‌های سنتی اموال به سمت عرضه محصولات مترقی بیمه‌نامه‌‌های زندگی همچون بیمه «مان» تغییر دهند تا شاهد تحول درصنعت بیمه کشور باشیم. به اعتقاد وی، بیمه‌نامه‌های اموال در کشور به اشباع رسیده است و آینده صنعت بیمه کشور به بیمه‌های زندگی تعلق دارد و هر شرکتی به این سمت حرکت نکند با مشکلات جدی مواجه خواهد شد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی