آموزش تشریفات رسمی
تیتر روزنامه های مهم دنیا
چالش خبر
قیمت لحظه ای طلا و دلار
بورس اوراق بهادار
بورس بازی...چرا ضرر؟ :: سهام بلاگ

سهام بلاگ

اطلاعات مفید بورسی

سهام بلاگ

اطلاعات مفید بورسی

سهام بلاگ

اطلاعات اقتصادی-بورسی-قوانین و مقررات مبادلات سهام-اخبار مهم از بزرگان علم اقتصاد دنیا و کار آفرینان برتر

طبقه بندی موضوعی

بورس بازی...چرا ضرر؟


بسیاری از افرادی که در بازار سهام مشغول معامله می‌شوند با زیان این بازار را ترک می‌کنند! دلایل زیادی برای زیان افراد در بورس ذکر می‌شود. برخی‌ها وضعیت اقتصادی، سودآوری شرکت‌ها، برخی کمبودها و نواقص فنی و یا برخی دیگر، سهامدار عمده و سایر نهادها را مسئول می‌دانند. قبول داریم که ضعف‌هایی وجود دارد ولی از آن طرف باور داریم از آنجایی که مسئولیت همه‌چیز در بورس و زندگی برعهده شخص است، می‌توان نتایج را به نفع خود تغییر داد. در این مطلب از بورسینس قصد داریم به موضوعی اشاره کنیم که فکر می‌کنیم مهمترین و پایه‌ای‌ترین دلیل شکست افراد است. شما با شناخت این دلیل اصلی، شانس موفقیت‌تان در بازار سهام را تا حد زیادی افزایش می‌دهید.

به عنوان یک سرمایه‌گذار تازه‌وارد اولین قدم‌هایتان را برای شروع در بازار سهام برمی‌دارید ولی نمی‌دانید دقیقا چکار کنید، ممکن است راهنمایی‌ها و مقالاتی را در اینترنت بیابید یا از روش‌های دیگر مانند مشورت گرفتن از یک دوست، خرید و خواندن کتاب برای یافتن روش شروع کار در بورس استفاده نمایید.

مطمئنا اگر به اندازه کافی پیگیر باشید، با وجود مقالات و کتاب‌هایی که بعضا مبهم است و یا از میان توصیه‌هایی که دوست‌تان به شما ارائه می‌کند، بالاخره متوجه می‌شوید که باید برای شروع، چه قدم‌هایی را بردارید.

بعد از دریافت کدبورسی، خرید اولین سهام واقعا بسیار راحت است و آسان‌ترین کار ممکن در بازار سهام به شمار می‌رود. اما سوالی که پیش می‌آید این است که این خرید چقدر با اصول سرمایه‌گذاری و معامله‌گری همخوانی دارد؟ چند درصد از افراد در خریدهای اولشان (که همراه با شور و اشتیاق انجام می‌دهند) واقعا براساس تحلیل و بررسی عمل کرده‌اند؟

با توجه به گفتگوهایی که در فروم‌ها، گروه‌های بورسی و جامعه‌های مجازی مختلف صورت می‌گیرد می‌توان به جرات گفت درصد خیلی زیادی از افرادی که به تازگی سرمایه‌گذاری در بورس را شروع کرده‌اند؛ قبل از خرید سهام هیچ تحلیل و بررسی انجام نداده‌اند و صرفا براساس پیشنهادهای اطرافیان و افرادی که تصور می‌کنند مهارت دارند، سهام را برای خرید انتخاب می‌کنند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی